Forum www.galantklub.fora.pl Strona Główna www.galantklub.fora.pl
Forum sympatyków mitsubishi galanta i legnum VR4
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

co ile powinno się wymieniac olej w skrzyni
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.galantklub.fora.pl Strona Główna -> Sprawy techniczne EAxA/W
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
darek1978




Dołączył: 16 Sty 2011
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wodzisław.Śl
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:45, 16 Sty 2011    Temat postu: co ile powinno się wymieniac olej w skrzyni

Witam po jakim przebiegu powinno się wymieniac olej w skrzyni automatycznej Galant 2.0 GDI,
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcino1980




Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: bydzia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:23, 17 Sty 2011    Temat postu:

zalecają co 50-60 tyś.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arwif




Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Choszczno
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:37, 28 Sty 2011    Temat postu:

Przedłużę temat z małą zmianą. Mianowicie co ile wymieniac olej w automatycznej skrzyni, przy założeniu zróżnicowanej jazdy, czasem delikatnie, czasem dynamicznie i czasem "na ostro" Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
radek79




Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełm
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:25, 29 Sty 2011    Temat postu:

w galancie w automacie olej wymienia się co 90tyśkm
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arwif




Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Choszczno
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:21, 30 Sty 2011    Temat postu:

Jakoś nie bardzo chce mi się w to wierzyć skoro normalny olej w aucie wymiania się co ok 40-50tyś
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
radek79




Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełm
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:49, 30 Sty 2011    Temat postu:

witam wymienia się go rzadziej niż w manualu bo wchodzi do skrzyni 9.5l oleju i tylko DiaQueen ATF SP II lub Castrol Transmax Z żaden inny
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arwif




Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Choszczno
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:02, 31 Sty 2011    Temat postu:

To pomęcze jeszcze temat. Kupiłem galanta ok 3tyg temu. Jak sprawdzałem olej to był jeszcze w ładnym żółtawym kolorze, nie zabrudzony. Nie wiem dokladnie kiedy poprzedni właściciel go zmieniał. Masz jakąś sugestie czy zrobić wymiane jak najszybciej czy jeszcze pojeździć?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
radek79




Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełm
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:52, 31 Sty 2011    Temat postu:

witam jeżeli nie śmierdzi i ma kolor jasno bursztynowy to jeszcze niema potrzeby, jeżeli nie jesteś pewny to zawsze to nie zaszkodzi, cena oleju to około 500zł za 10l
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arwif




Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Choszczno
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:51, 31 Sty 2011    Temat postu:

Olej jak sprawdzałem przy zakupie nie śmierdział ani trochę, a kolorek faktycznie był jaśniutki (czysty olej jak nowy) Czyli rozumiem że po prostu co troche warto wyciągnąć bagnet, powąchać Smile i zobaczyć jaki kolor Smile Dzięki

A tak apropo to jest opinia że takiej skrzyni nie można katować. Powiem szczerze że zwykle używam auta delikatnie czasem odrobine dynamicznie, jednak są sytuacje gdzie wbijam pedał w podłogę. Czy skrzynia wytrzyma takie traktowanie co jakiś czas? bo nie wiem czy katowanie skrzyni dotyczy codziennej jazdy na kickdownie od świateł do świateł czy to całkowity zakaz deptania Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
radek79




Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełm
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:35, 31 Sty 2011    Temat postu:

jedynie co może ci się uszkodzić w tej skrzyni to zciąć wieloklin na konwerterze czyli sprzęgle skrzyni to jedyna powtarzająca się w galach awaria reszta to losowe przypadki wynikająca raczej z dużych przebiegów , ja też mam automat i raczej nie oszczędzam skrzyni jak trzeba to pedał w podłogę i Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arwif




Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Choszczno
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:03, 31 Sty 2011    Temat postu:

No właśnie z automatem jakieś doświadczenie mam, jeździłem pontiackiem transsportem 3,2 w wersji kanadyjskiej. Miał jeszcze wajche pod kierownicą. Tamtego nie oszczędzałem, jeździłem dwa lata i nic się nie działo. Tutaj pytam bo coś zasłyszałem i wolałem się upewnić.

Jak byś mógł jeszcze wytłumaczyć mi co dokładnie oznacza ta awaria o której pisałeś, jak się objawia i co może się przyczynić do jej powstania to masz u mnie dużego bronka Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
radek79




Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełm
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:57, 31 Sty 2011    Temat postu:

postaram się to w miarę dokładnie opisać
jedziesz sobie dojeżdżasz do tira wciskasz gaz a auto nagle przestaje ciągnąć i tak się zachowuje jak byś wrzucił na luz nie masz żadnego biegu dopada to prawie każdy automat w galu ,w 90% z cina wieloklin na konwerterze który napędza skrzynię , sam konwerter kosztuje 700zł wieloklin 130zł uszkodzić się jeszcze może wałek na którym jest mocowany wieloklin
ten wieloklin z cina nie zależnie od użytkowania skrzyni po prostu automat jest za słaby do silnika 2.5v6 i dlatego tak się dzieje a awaria pojawia się mniej więcej co 150tyś/km
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arwif




Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Choszczno
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:35, 31 Sty 2011    Temat postu:

To tu mnie trochę zaniepokoiłeś. Auto ma 222tyś więc teoretycznie liczę że jeszcze z 80tyś zrobie Razz
Miałem raz przypadek, zaraz po zakupie po przejechaniu ok 500km miałem sytuacje przy prędkości ok 40-50km/h że przez moment jak chciałem przyspieszyć to zawył. Ogólnie równo ciągnął miedzy 40 a 50 a po wciśnięciu gazu zawył jak manual na luzie. Ale to ułamek sekundy i poszedł sam.

przejechałem już ponad 3500km i jak dotąd tylko raz zauważyłem coś takiego. Poza tym skrzynia spisuje się (odpukać) rewelacyjnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
radek79




Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełm
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 7:24, 01 Lut 2011    Temat postu:

nie ma co się przejmować tylko jeździć autem
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arwif




Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Choszczno
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:32, 01 Lut 2011    Temat postu:

Więc jeszcze raz dzięki za informację.

Temat uważam za zamknięty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.galantklub.fora.pl Strona Główna -> Sprawy techniczne EAxA/W Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin